A döntéshozói fórumok működésének megkezdését követően fontos a külső kapcsolatok folyamatos ápolása és bővítése. Ezek jelentik egyrészt a külső partnerekkel vagy ügyfelekkel történő kapcsolattartást, a helyi politikai és gazdasági szervezetekkel történő partneri együttműködést, illetve a külső nyilvánosság felé történő kapcsolattartást. Ezek valamennyi eleme nagymértékben járul hozzá a közösségi tevékenységek sikeréhez és népszerűségük növekedéséhez. Erre jó példa a szomszédünnep, amely egy marginális, kisközösség belső szokásából vált világméretű divattá. Így tehát elmondható, hogy a társadalmi kapcsolattartás nemcsak a közösségnek magának, mintegy befelé fontos, hanem annak érdekében is szükséges, hogy a jó gyakorlatok terjedjenek a világban, és minél többen vegyenek részt a környezetükben élőkkel közös programokon. Az ilyen találkozók társadalmi és kulturális értéke ugyanis felbecsülhetetlen, s ha ehhez bármelyik közösség tevőlegesen hozzá tud járulni, az különösen üdvözölendő és kihasználandó.